Pravidla - vesnice
Pravidla:
Oživení: hráč se může oživit pouze ve vlastní vesnici zapsáním do „KNIHY MRTVÝCH“, která by měla být umístěna buď na místě označeném jako mrtvo liště (hřbitov) nebo v nějakém přístřešku (např. pohřební ústav) a setrvá na tomto místě 5 minut.
Označení mrtvého: Zasažený hráč zakřičí „MÁM“ (mrtev, atd.) zvedne zbraň nad hlavu a odchází z bojiště se oživit se zbraní zvednutou nad hlavu popřípadě se zbraní na zádech, NE v ponosu. Pro větší bezpečnost se lze označit reflexní páskou, sundáním pokrývky hlavy. Reflexních vest používejte pokud možno co nejmíň, respektive vůbec.
Zásah: Platí jakýkoliv zásah jak do těla, tak do výstroje. Jediný neplatný zásah je zásah do zbraně čímž je zbraň vyřazena ze hry na 1 minutu a hráč musí požít sekundární zbraně. Tento zásah ohlásí hráč zakřičením „zbraň“ (kvér apod.) Všechny ostatní zásahy hlásíme zvoláním „MÁM“ (mrtev, atd.). Dále pokračujeme, viz Označení mrtvého.
Generál: Generál kterékoliv armády může být vzat do zajetí nebo zastřelen pouze pokud se nachází v bojové zóně tj. mimo svou základnu (štáb) nestřílí se na generála v autě. Pokud, je generál zabit zůstane na místě nebo se posune do bezpečné vzdálenosti od místa střetů, aby nedošlo ke zbytečnému zranění, a vydá svou mrtvolu domorodému lidu všanc jejímu zhanobení. Armáda si musí generála dobít zpět respektive jeho mrtvolu. Na štábech se nesmí střílet.
Armádní základna: Zde se nestřílí a ani se zde nepáchají teroristické útoky.
Vesnice: Vesnicí se rozumí základna domorodého obyvatelstva. Skládá se ze dvou zón a to zónou herní a zónou neherní (civilní stany). Neherní zóna pokud je zřízena by měla být jasně označena, zde se nestřílí, aby nedošlo k poškození stanů atd., je zde zakázáno se skrývat - krytí za stany apod. (ne za účelem odpočinku domorodců). Platí zde ovšem veškerá bezpečnostní pravidla (brýle, masky, atd.)
Teroristický útok: Teroristickým útokem se rozumí útok na vozidlo či družstvo jedné z armád. Lze spáchat pouze za pomoci Sebevražedného atentátníka s trhavinou nebo za pomoci RPG. Útok na vozidlo je vždy dobrý si předem domluvit s řidičem, aby s tímto mohl počítat a nedošlo třeba ke zranění útočníka. Tyto útoky jsou omezeny na 1 za hodinu na každou ze stran armád tj. 2 za hodinu celkem. Pokud je, útok veden sebevražedným atentátníkem je po útoku považován za mrtvého a musí se ve vlastní vesnici oživit, viz oživení. Auto se vyřazuje na dobu 10-15 minut dle uvážení řidiče o poškození vozu, tuto dobu si auto odstojí na svém štábu. Družstvo se vyřazuje pouze, dokud nedojde k oživení (provádí na své základně). Na auta se v žádném případě nestřílí z AS zbraní.
Džihád: Dle sympatií ke každé straně nebo na základě obchodu s druhou stranou, popřípadě dle islámských zvyklostí a zákonů. Nemusí být, není podmínkou hry.
Obchodování: Dle uvážení každé vesnice za jakých podmínek uzavře ten či onen obchod a za jakou cenu.
Ochrana stád: Stádo, které je chráněno alespoň jedním domorodcem nemůže být ukradeno, lze se ovšem lstí zmocnit několika kusů ze stáda. Úmyslné zastřelí pasáčka = nenávistný boj.
Úkoly:
Hlavním úkolem je navodit tu pravou afgánskou atmosféru.
Dalšími úkoly jsou:
Ochrana a obohacení vlastního stáda na úkor druhých vesnic. Ochrana jak před ostatními vesnicemi, tak před hladovou armádou. Obohacování z okolních stád později i na úkor stád pod kontrolou armád.
Obchod – jde o to obohatit svou vesnici natolik, aby místní lid už nemusel těžce pracovat a mohl žít jen z bohatství vesnice. Lze obchodovat jak s okolními vesnicemi, tak s armádami a to dokonce s oběma najednou. Není problém nechat si zaplatit za tutéž věc dvakrát a třeba ji vůbec neudělat nebo vykonat jen pro stranu co zaplatila více. Lze obchodovat úplně se vším od vody po vzduch v pytlích a světlo v hrncích.
Pašování – Aneb nejen ze zemědělství a pololegálního obchodu živ je muslim. Lze pašovat střelivo i drogy většinou mezi vesnicemi.
Svátá válka – Boj, boj, boj a zase boj pro svou svatou víru v Alláha.
Tálibán – Jelikož některé domorodé obyvatelstvo odsuzuje přítomnost cizích armád na svém území, pomáhají tomuto hnutí a jejich bojovníkům skrývat se a jiní jsou jejich nepřáteli, oproti druhým pomáhají s jejich hledáním a likvidací.
Volby + Sjednocení kmenů - Úkolem je zvolit si jediného vůdce a sjednotit všechny kmeny v oblasti.