Pravidla - Armáda

Pravidla:

Oživení: Oživení probíhá na základně (štábu). Oživují se pouze celá družstva nebo jedinci a to tak že na základnu musí dorazit celé družstvo a nahlásí počet mrtvých. Poté se může vrátit s novými rozkazy do bojové akce. Za žádnou cenu nesmí dojít k rozdělení družstva, může se stát, že už se nedáte dohromady, nerozhodne-li generál jinak při boji pouze na jednom a tom samém místě.

Označení mrtvého: Zasažený hráč zakřičí „MÁM“ (mrtev, atd.) zvedne zbraň nad hlavu a odchází z bojiště se oživit se zbraní zvednutou nad hlavu popřípadě se zbraní na zádech, NE v ponosu. Pro větší bezpečnost se lze označit reflexní páskou, sundáním pokrývky hlavy. Reflexních vest používejte pokud možno co nejmíň, respektive vůbec.

Zásah:  Platí jakýkoliv zásah jak do těla, tak do výstroje. Jediný neplatný zásah je zásah do zbraně čímž je zbraň vyřazena ze hry na 1 minutu a hráč musí požít sekundární zbraně. Tento zásah ohlásí hráč zakřičením „zbraň“ (kvér apod.) Všechny ostatní zásahy hlásíme zvoláním „MÁM“ (mrtev, atd.). Dále pokračujeme, viz Označení mrtvého.

Generál: Generál kterékoliv armády může být vzat do zajetí nebo zastřelen pouze pokud se nachází v bojové zóně tj. mimo svou základnu (štáb) nestřílí se na generála v autě. Pokud, je generál zabit zůstane na místě nebo se posune do bezpečné vzdálenosti od místa střetů, aby nedošlo ke zbytečnému zranění, a vydá svou mrtvolu domorodému lidu všanc jejímu zhanobení. Armáda si musí generála dobít zpět respektive jeho mrtvolu. Na štábech se nesmí střílet.

Armádní základna: Zde se nestřílí a ani se zde nepáchají teroristické útoky.

Vesnice: Vesnicí se rozumí základna domorodého obyvatelstva. Skládá se ze dvou zón a to zónou herní a zónou neherní (civilní stany). Neherní zóna pokud je zřízena by měla být jasně označena, zde se nestřílí, aby nedošlo k poškození stanů atd., je zde zakázáno se skrývat - krytí za stany apod. (ne za účelem odpočinku domorodců). Platí zde ovšem veškerá bezpečnostní pravidla (brýle, masky, atd.) 

Teroristický útok: Teroristickým útokem se rozumí útok na vozidlo či družstvo jedné z armád. Lze spáchat pouze za pomoci Sebevražedného atentátníka s trhavinou nebo za pomoci RPG. Útok na vozidlo je vždy dobrý si předem domluvit s řidičem, aby s tímto mohl počítat a nedošlo třeba ke zranění útočníka. Tyto útoky jsou omezeny na 1 za hodinu na každou ze stran armád tj. 2 za hodinu celkem. Pokud je, útok veden sebevražedným atentátníkem je po útoku považován za mrtvého a musí se ve vlastní vesnici oživit, viz oživení. Auto se vyřazuje na dobu 10-15 minut dle uvážení řidiče o poškození vozu, tuto dobu si auto odstojí na svém štábu. Družstvo se vyřazuje pouze, dokud nedojde k oživení (provádí na své základně). Na auta se v žádném případě nestřílí z AS zbraní.

Obchodování: Armády si mohou koupit přízeň domorodého obyvatelstva, jak směnným obchodem tak za peníze (žvýkačky, cigarety, coca cola apod.). Ovšem i domorodý lid si může najmout armádu na svou ochranu před druhou vesnicí. Záleží na diplomacii každého družstva a obchodním talentu.

Obsazení jednotlivých bodů: Vyvěšením vlajky armády dané barvy na horní část onoho bodu. Že je vlajka v našem vlastnictví poznáme podle toho, že barva naší armády visí nahoře.

Aktivnost bodů: Určuje pořadatel. Jednotlivá družstva, se o aktivnosti jednotlivých bodů dozvídají od štábu či generála.

Dělostřelecká oblast: Všichni co se nachází v této oblasti (bude jasně označena) jsou po výstřelu z děl automaticky mrtvi. Výstřel by měl být doprovázen zvukovou kulisou.

Užití děl: Děla může použít jakákoliv armáda, pakliže drží určitou dobu daný bod A má nárok na výstřel z děl každých 15 - 20 minut (bude upřesněno). Bohužel lze střílet jen do dělostřelecké oblasti prozatím (technicky náročné). Z bodu A střílíme do bodu B, pakliže je v držení protivníka.

Vozidla: K vozidlům a řidičům se chováme slušně a tak aby nedošlo k jejich poškození. Ve vozidlu velí řidič (majitel), pakliže se rozhodne, že vás nepoveze, jelikož se neumíte chovat, ani pořadatel s tím nic nezmůže. Veškerá technika je soukromá (není majetkem pořadatele).

Radiokomunikace: Celá akce bude naspojována za pomocí RF-10. Družstvům pokud někdo již RF-10 nevlastní bude tato stanice zapůjčena proti podpisu. Hráč, kterému byla tato stanice zapůjčena, je za tuto stanici zodpovědný, jak za její provoz, tak za dodržování základních pravidel pro radioprovoz.

Pravidla radioprovozu: Nutností je dávat jasné a zřetelné informace v co nejkratší podobě. 1 – 3x koho volám, 2 – kdo, 3 – Přepínám, 4 – čekání na odezvu, 5 – zpráva, 6 – odezva, 7 – rozumím, 8 – konec (př.: Hotel, Hotel, Hotel → Vánek Jedna → Přepínám → Tady hotel slyším → Jsme 150m od řeky nepřítel za řekou → Zahajte pozorování → Rozumím → Konec).

 

Je nezbytnou součástí dodržovat místní kulturní pravidla pro komunikaci a vstup do vesnic.

 

Hra je taková jakou si jí hráči udělají!!!

 

 

 

 

 

Úkoly:

                               Hlavním úkolem je co nejdelší dobu držet stanovené body.

                               Další úkoly jsou:

Pomoc domorodému obyvatelstvu v rozvoji jejich vzdělanosti, sociálních podmínek a zajistit jejich bezpečí.

Pašování – zajistit aby nedocházelo k nelegálním obchodům se zbraněmi, drogami atd. a jejich pašování

Tálibán – Odhalit skrýš tohoto extrémistického hnutí a polapit jejich vůdce živého či mrtvého. Eliminovat hrozbu teroristických útoků. Jsou označeni páskou.

Volby – zajistit bezpečnost voleb a jejich nezávislost.

Džihád – snažit se aby, jste svojí přítomností tuto svatou válku nevyvolali.

Ochrana – zabránit tomu aby váš generál byl zajat nebo zastřelen při kontrole bojových pozic a povzbuzení mužstva v terénu.